Tema : Ndikimi I Revolucionit Industrial ne vendet e Evropes
Revolucioni
Industrial ishte tranzicioni drejt proceseve të reja prodhuese në
periudhën nga 1760 në lidhje me të diku mes 1820 dhe 1840. Ky tranzicion
përfshihet fillon nga metodat e prodhimit të dorës në makina të reja
kimike, prodhimit dhe proceset e prodhimit të hekurit, efikasitetin e
përmirësuar e fuqisë së ujit, përdorimi në rritje e fuqisë me avull dhe
zhvillimin e mjeteve makine. Ajo gjithashtu përfshiu ndryshimin nga
druri dhe të tjera bio-karburanteve në thëngjill. Ajo filloi në Angli
dhe brenda disa dekadave është përhapur në Evropën Perëndimore dhe
Shtetet e Bashkuara.
Përpjekje të vazhdueshme zgjatën gjatë
Rilindjes. Megjithatë nderin e shkrimit të historisë do ta fitonin
Vëllezërit Wright në ShBA. Pas shumë provash të suksesshme me mjete
fluturuese pa motor, më 17 Dhjetor 1903 me modelin e radhës Wright Flyer
I të treguar në figurë, ata bënë të mundur fluturimin e parë të
pilotuar me motor në histori, duke hapur një faqe të re të zhvillimit
industrial botëror. Edhe pse garën e fluturimit të parë e fituan
vëllezërit Wright, përpjekjet e shkencëtarëve që ndërkohë ishin munduar
t'i kalonin bënë të mundur një zhvillim të jashtëzakonshëm të
aeronautikës. Në vitet që pasuan u zhvilluan si aeroplanë, ashtu dhe
zeppelin (balona të ngurta gjigante të treguara në figurë më poshtë) në
kohë rekord.
Revolucioni Industrial shënon një kthesë të madhe në
historinë; pothuajse çdo aspekt të jetës së përditshme është ndikuar në
një farë mënyre. Në veçanti, të ardhurat mesatare dhe popullsia filloi
të shfaqin rritje të paparë të qëndrueshme. Në fjalët e fituesi i çmimit
Nobel Robert E. Lucas, Jr, "Për herë të parë në histori, standardet e
jetesës së masave të njerëzve të zakonshëm kanë filluar të pësojë rritje
të qëndrueshme ... Asgjë sikur distanca këtë sjellje ekonomik është
përmendur nga ekonomistët klasikë, madje edhe si një mundësi teorike ".
Revolucioni
i Parë Industrial evoluar në Revolucionin Industrial të Dytë në vitet e
tranzicionit në mes të 1840 dhe 1870, të kur progresi teknologjik dhe
ekonomik fituan vrull në rritje me miratimin e anijeve me fuqi-avulli,
anijet dhe hekurudhat, prodhimin në shkallë të madhe të mjeteve makine
dhe rritjen e përdorimin te fabrikave me avull.
Zhvillimet kryesore teknologjike
Fillimi
i revolucionit industrial është i lidhur ngushtë me një numër të vogël
të risive, [16] duke filluar në gjysmën e dytë të shekullit të 18. Nga
vitet 1830 fitimet në vijim ishin bërë në teknologji të rëndësishme:
Metalurgji , tekstil ,fuqi me avull , miniere etj.
Standardet e jetesës
Historia
e ndryshimit të kushteve të jetesës gjatë revolucionit industrial ka
qenë shumë e diskutueshme, dhe ishte tema që nga 1950 deri në 1980
shkaktoi debat më të zjarrtë midis historianëve ekonomike dhe sociale.
[67] Një seri esesh 1950 nga Henry Phelps Brown dhe Sheila V. Hopkins më
vonë vendosur konsensusin akademik se pjesa më e madhe e popullsisë, që
ishte në fund të shkallës sociale, pësoi ulje të rënda në standardet e
tyre jetësore.
Ushqimi dhe të ushqyerit
Uria kronike dhe
kequshqyerja ishin normë për shumicën e popullsisë së botës, duke
përfshirë Britaninë dhe Francën, deri në gjysmën e dytë të shekullit të
19. Deri rreth 1750, në pjesë të madhe për shkak të kequshqyerjes,
jetëgjatësia në Francë ishte rreth 35 vjeç, dhe vetëm pak më e lartë në
Britani. Popullsia amerikane e kohës u ushqyer në mënyrë adekuate, ishin
shumë më shtatlartë dhe kishte jetëgjatësi prej 45-50 vjet.
Në
Britani dhe Hollandë furnizimit të ushqimit janë në rritje dhe çmimet në
rënie para revolucionit industrial për shkak të praktikave më të mira
bujqësore, por popullsia është në rritje, si dhe, siç vuri në dukje nga
Thomas Malthus [Përpara revolucionit industrial, përparimet në bujqësi
ose teknologji shpejti.
çoi në një rritje të popullsisë, e cila
përsëri tensionuar ushqim dhe burime të tjera, duke kufizuar rritje të
të ardhurave për frymë. Kjo gjendje quhet kurth Malthusian, dhe ajo
është kapërcyer përfundimisht nga industrializimit.
Struktura shoqërore dhe kushtet e punës
Sa
i përket strukturës shoqërore, Revolucioni Industrial dëshmoi triumfin e
një klase të mesme të industrialistëve dhe biznesmenëve mbi një klasë
të drejt të fisnikërisë dhe zotërinjtë. Njerëzit e zakonshëm që punojnë
gjetën mundësi në rritje për punësim në mullinjtë dhe fabrikat e reja,
por këto ishin shpesh në kushte të rrepta të punës me orë të gjata të
punës të dominuara nga një ritëm të caktuar nga makina. Si në fund të
vitit 1900, shumica e punëtorëve industriale në Shtetet e Bashkuara ende
ka punuar një ditë 10-orëshe (12 orë në industrinë e çelikut), fituar
ende nga 20 në 40 për qind më pak se minimale konsiderohet e nevojshme
për një jetë normale. [82 ] Megjithatë, kushtet e vështira të punës
ishin të përhapura gjatë para se Revolucioni Industrial u zhvillua.
[citim i duhur] shoqëria para-industriale ishte shumë statike dhe shpesh
të punës mizor-fëmijë, kushtet e pista të jetesës, dhe orët e gjata të
punës ishin po aq të përhapura para Revolucionit Industrial .
Evropa kontinentale
Revolucioni
Industrial në Evropën Kontinentale erdhi pak më vonë se në Britaninë e
Madhe. Në shumë industri, ky përfshirë zbatimin e teknologjisë së
zhvilluar në Britani në vende të reja. Shpesh teknologjia është blerë
nga Britania apo inxhinierë britanikë dhe sipërmarrësit u zhvendos
jashtë vendit në kërkim të mundësive të reja. Me 1809 pjesë e Luginës
Ruhr në Vestfalisë ishte quajtur 'Angli Miniature' për shkak të
ngjashmërive të saj në zonat industriale të Anglisë. Të gjermane, ruse
dhe qeveritë belge të gjitha të siguruar fonde shtetërore për industritë
e reja. Në disa raste (të tilla si hekur), disponueshmëria e ndryshme
të burimeve në nivel lokal do të thotë se vetëm disa aspekte të
teknologjisë britanike janë miratuar.
Belgjika ishte vendi i dytë, pas Britanisë, në të cilën revolucioni industrial u zhvillua dhe e para në Evropën kontinentale:
Wallonia
(frëngjisht folur Belgjikën jugore) ishte rajoni i parë për të ndjekur
modelin britanik me sukses. Duke filluar në mes të Vitet 1820, dhe
sidomos pas Belgjika u bë një komb i pavarur në vitin 1830, veprat e
shumta që përmbajnë koks furrat e shpërthimit, si dhe puddling dhe
kodrina mullinj janë ndërtuar në zonat e minierave të qymyrit rreth
Liège dhe Charleroi. Udhëheqësi ishte një transplantuar anglez John
Cockerill. Fabrikat e tij në Seraing integruar të gjitha fazat e
prodhimit, nga inxhinieri në furnizimin e lëndëve të para, në fillim të
1825.
Revolucioni industrial ndryshoi një shoqëri kryesisht
rurale në një një urban, por me një dallim të fortë në mes të veriut dhe
jugut Belgjikë. Gjatë Mesjetës dhe periudhës së hershme moderne,
Flanders është karakterizuar nga prania e qendrave të mëdha urbane (...)
në fillim të shekullit të nëntëmbëdhjetë ky rajon (Flanders), me një
shkallë urbanizimi prej më shumë se 30 për qind, ka mbetur një nga më të
urbanizuar në botë. Për krahasim, kjo përqindje ka arritur vetëm 17
përqind në Wallonia, mezi 10 për qind në shumicën e vendeve të Europës
Perëndimore, 16 për qind në Francë dhe 25 për qind në Britani.
Francë
Revolucioni
industrial në Francë pasoi një kurs të veçantë pasi ajo nuk përputhet
me modelin kryesor të ndjekur nga vendet e tjera. Në mënyrë të dukshme,
shumica e historianëve francezë argumentojnë Franca nuk ka shkuar përmes
një ngritjes të qartë. [107] Në vend të kësaj, rritja ekonomike dhe
industrializimi procesi i Francës ishte i ngadalshëm dhe i qëndrueshëm
përmes shekujve 18 dhe 19. Megjithatë, disa faza janë identifikuar nga
Maurice Levy-Leboyer:
Revolucioni Francez dhe luftërat e Napoleonit (1789-1815),
industrializimi, së bashku me Britaninë (1815-1860),
Ngadalësimi ekonomik (1860-1905),
Përtëritja e rritjes pas 1905.
Gjermania:
në
shumë qytete, dyqanet e reja hekurudhore ishin qendrat e vetëdijes
teknologjike dhe trajnimit, në mënyrë që nga 1850, Gjermania ishte
vetë-mjaftueshëm në përmbushjen e kërkesave të ndërtimit hekurudhor, dhe
hekurudhat ishin një shtysë e madhe për rritjen e industrisë së çelikut
të ri . Vëzhguesit gjetur se edhe si vonë si 1890, inxhinieri i tyre
ishte inferiore ndaj Britanisë. Megjithatë, Bashkimi i Gjermanisë në
1870 stimuluar konsolidimin, nacionalizimin në kompanitë shtetërore, si
dhe rritje të mëtejshme të shpejtë. Ndryshe nga situata në Francë,
qëllimi ishte mbështetja e industrializimit, dhe linjat që rënda
përshkohet Ruhrit dhe rrethe të tjera industriale, dhe me kusht lidhje
të mira me portet kryesore të Hamburg dhe Bremen. Nga 1880, Gjermania
kishte 9,400 lokomotiva tërhequr 43.000 pasagjerë dhe 30.000 ton të
mallrave, dhe u tërhoq përpara Francës
Suedi:
Gjatë
periudhës 1790-1815 Suedi përjetoi dy lëvizje paralele ekonomike: një
revolucion bujqësore me pasuri të mëdha bujqësore, kulturat e reja dhe
mjetet bujqësore dhe një komercializimin e bujqësisë dhe një
industrializim proto, me industritë e vogla duke u themeluar në fshat
dhe me punëtorë të ndërrohen puna bujqësore në sezonin e verës dhe të
prodhimit industrial në sezonin e dimrit. Kjo çoi në rritjen ekonomike
të përfituar pjesë të mëdha të popullsisë dhe shpie deri në një
revolucion konsumit duke filluar në vitet 1820.
Gjatë periudhës
1850-1890 Suedia përjetuar një shpërthim i vërtetë në sektorin e vet të
eksportit, me të kulturave bujqësore, druri dhe çeliku qenë tri kategori
dominuese. Suedia e hoqi më tarifat dhe barrierat tjera për tregti të
lirë në vitet 1850 dhe u bashkua në standardin e artë në 1873.
Gjatë
periudhës 1890-1930 Revolucioni industrial i dytë u mbajt në Suedi.
Gjatë kësaj periudhe industritë e reja të zhvilluara me fokus të tyre në
tregun e brendshëm: inxhinieri mekanike, ndërmarrjet energjitike,
papermaking dhe industri të tekstilit.
Shkaqet në Britani
Si
Revolucioni Industrial zhvilluar prodhimi britanik prodhuar u rrit
përpara ekonomive të tjera. Pas revolucionit industrial, u zënë më pas
nga Shtetet e Bashkuara.
Britania e Madhe siguroi bazat ligjore
dhe kulturore që mundësoi sipërmarrësit të pionier të revolucionit
industrial Faktorët kyç nxitjen këtë mjedis janë:
(1) Periudha e paqes dhe stabilitetit që pasoi bashkimin e Anglisë dhe Skocisë,
(2) jo tregtar. barrierat ndërmjet Anglisë dhe Skocisë,
(3) shteti ligjor (duke respektuar shenjtërinë e kontratave),
(4) një sistem i drejtpërdrejtë ligjor i cili lejoi formimin e shoqërive aksionare (korporatave),
dhe (5) një treg të lirë (kapitalizmi ).
Avantazhet
gjeografike dhe natyrore burimeve të Britanisë së Madhe kanë qenë fakti
se ai kishte brigje të gjera dhe shumë lumenj lundrueshëm në një moshë
ku uji ishte mjeti më e lehtë të transportit dhe që ka qymyr të cilësisë
më të lartë në Evropë. Ka pasur dy vlera kryesore që me të vërtetë çuan
revolucionin industrial në Britani. Këto vlera janë të vetë-interesi
dhe një shpirti sipërmarrës. Për shkak të këtyre interesave, shumë
përparime industriale janë bërë që rezultoi në një rritje të madhe në
pasurinë personale. Këto përparime gjithashtu përfitoi mjaft e shoqërisë
britanike si një e tërë. Vende të botës filluan të njohin ndryshimet
dhe avancimet në Britani dhe përdorimin e tyre si një shembull për të
filluar revolucione e tyre industriale. Një tjetër teori është se
Britania ishte në gjendje të ketë sukses në revolucionin industrial për
shkak të disponueshmërisë së burimeve kryesore të poseduara. Ajo kishte
një popullsi të dendur për madhësinë e saj të vogël gjeografike. Shtojcë
e tokë të përbashkët dhe të revolucionit të lidhur bujqësore bërë një
furnizim i këtij punës në dispozicion. Ka pasur edhe një rastësi lokale e
burimeve natyrore në veri të Anglisë, anglisht Midlands, South Wales
dhe ultësira skocez. Furnizimet vendore të qymyr, hekur, plumb, bakër,
kallaj, gur gëlqeror dhe fuqisë së ujit, ka rezultuar në kushte të
shkëlqyera për zhvillimin dhe zgjerimin e industrisë. Gjithashtu, me
lagështirë, kushtet e motit të butë veri-perëndim të Anglisë ofruar
kushte ideale për tjerrje e pambuku, duke siguruar një pikënisje
natyrore për lindjen e industrinë e tekstileve. Në 1700, 5/6 e qymyrit
minuar të gjithë botën ka qenë në Britani, ndërsa Holanda që nuk kanë;
kështu që edhe pse ka transport më të mirë të Evropës, më të urbanizuar,
të paguar mirë, njerëzit e shkolluar dhe taksat më të ulëta, ai nuk
arriti të industrialise. Në shekullin e 18-të, ai ishte i vetmi vend
evropian popullsia e qyteteve e të cilit dhe u tkurr. Pa qymyr, Britania
do të kishte dalë jashtë vendeve të përshtatshme të lumenjve për
mullinj nga vitet 1830.
Shkaqet në Evropë
Zgjerimi
evropian shekullit të 17 kolonial , tregtisë ndërkombëtare , dhe
krijimin e tregjeve financiare prodhuar një mjedis të ri ligjor dhe
financiar, një që i mbështetur dhe mundësuar rritjen industriale të
shekullit të 18të .
Një pyetje me interes aktiv ndaj historianëve
është arsyeja pse revolucioni industrial ndodhi në Evropë dhe jo në
pjesë të tjera të botës në shekullin e 18-të, veçanërisht Kina , India ,
dhe Lindjen e Mesme , apo në raste të tjera si në Antikitetit të Lashtë
[ 127 ] ose Mesjeta . [ 128 ] faktorë të shumtë janë propozuar , duke
përfshirë të arsimit , ndryshimet teknologjike [ 129 ] ( shih revolucion
shkencor në Europë ) , qeveria " modern " , "moderne" qëndrimet punës,
ekologjisë , dhe kulturës . [ 130 ]Mosha e Iluminizmit jo vetëm që do të
thotë një popullsi më të madhe të arsimuar por edhe pikëpamjet më
moderne për punë . Megjithatë , historianët më kundërshtojë pohimin se
Evropa dhe Kina ishin përafërsisht të barabarta , sepse vlerësimet
moderne e të ardhurave për frymë në Evropën Perëndimore në fund të
shekullit të 18-të janë të afërsisht 1,500 dollarë në paritetit të
fuqisë blerëse ( dhe Britania kishte të ardhura për frymë prej rreth
2,000 dollarë [ 131 ] ) , ndërsa Kina , nga krahasimi , kishte vetëm 450
dollarë .
Subscribe to:
Post Comments
(
Atom
)
Artikuj të mirë, A keni dëgjuar për zotin Benjamin, Email: Lfdsloans@outlook.com --WhatsApp Kontakt: + 1-9893943740-- të cilët punojnë me shërbimin e financimit ata më japin kredi prej 95,000.00 $ për të filluar biznesin tim dhe unë i kam paguar ato çdo vit tash e dy vjet dhe akoma më kanë mbetur 2 vjet edhe pse më pëlqen të punoj me ta sepse ata janë huadhënës të vërtetë të huasë që mund të të japin çdo lloj kredie.
ReplyDelete